Tuesday 9 May 2017

5 Tips Pemakanan Terbaik Bagi Ibu Hamil Untuk Kekal Cergas Bertenaga Sepanjang Kehamilan

Harini Kak Eqin nak kongsikan ringkas je 5 Tips Pemakanan Terbaik Bagi Ibu Hamil Untuk Kekal Cergas Bertenaga Sepanjang Kehamilan




1. Makan 6 kali sehari yang terdiri daripada hidangan kecil . Cara sebegini dapat mengelakkan risiko pedih ulu hati dan pada masa sama memastikan perut anda kekal penuh.


2. Amalan memakan snek berkhasiat seperti keju,yogurt,kekacang dan sayur-sayuran sangat digalakkan. Namun,elakkan snek bergaram dan manis.





3. Air sangat penting untuk setiap ibu hamil untuk kekal hidrat. Minumlah 6-8gelas air,jus,susu ataupun jenis cecair yang lain setiap hari.





4. Amat penting untuk diingatkan agar anda mengurangkan pengambilan apa sahaja jenis kafein sehingga kurang 300mg setiap hari. Kafein tidak hanya terkandung di dalam kopi malah ada di dalam coklat,teh dan soda.


5. Vitamin juga sama pentingnya. Vitamin ibu hamil membekalkan anda kesemua vitamin penting yang diperlukan tubuh anda mahupun bayi yang dikandung.

Kak Eqin mengamalkan Set Hamil lengkap shaklee sepanjang kehamilan ke 2 kak eqin.

Ini perkongsian dari kak eqin sendiri perbezaan sepanjang mengamalkan Set lengkap Set hamil shaklee ini.


[IBU HAMIL CERGAS BERTENAGA DENGAN AMALKAN SET HAMIL SHAKLEE]
.

Assalamualaikum. Nama saya Fitriyatul Asyiqin binti Mohd Rudin. Berumur 29 tahun dan mempunyai 2 orang anak.
.


Pengalaman saya sepanjang mengamalkan Set Hamil Shaklee sepanjang tempoh kehamilan anak ke 2 saya sangat berbeza berbanding anak sulung saya yang mana masa anak sulung saya mengambil supplemen lain. 
.

Sepanjang kehamilan anak ke 2 saya alhamdulillah saya tiada masalah yang besar HB cantik cuma alahan je ada tapi berbeza anak sulung dulu yang mana rahim saya lemah dan terpaksa disuntik ubat kuatkan rahim sejak kandungan berusia 5 bulan dan saya mengalami bleeding sepanjang kehamilan. Aktiviti saya juga terpaksa dikurangkan kerana terpaksa berehat dikatil atas nasihat doktor pakar sakit puan. 
.

Alhamdulillah sepanjang kehamilan ke 2 saya mengambil fullset Set Hamil Shaklee yang mana mengandungi ESP, Vitalea Multivitamin, B-Complex, Ostematrix, Vitamin C dan juga Omega Guard. Ianya banyak membantu saya kekal cergas sepanjang 41 minggu usia kehamilan saya. Dan ESP dalam Set Hamil ini juga membantu untuk kesihatan dan kuatkan rahim.
.

Sehingga ke saat akhir kehamilan saya yang ke 2 ini masih mampu memandu kereta sendiri menghantar dan ambil anak dari sekolah. Sangat berbeza berbanding kandungan pertama dulu yang mana saya rasa ketika kehamilan ke 2 ini saya lebih cergas dan bertenaga.
.

Dan berat badan saya ketika hamil kali ke 2 ni sangatlah berbeza dengan yang pertama. Yang pertama dulu hampir mencecah 90kg tapi kali ke 2 ni tak sampai pun 80kg.
.

Dan Alhamdulillah sangat anak ke 2 ni tiada masalah jaundice. Saya kategori darah O positif yang mana selalunya dimomokkan tak boleh elak dari masalah jaundice nih. Masa anak sulung saya dulu trauma rasanya hampir sebulan jaundice tak hilang sampailah nak cucuk sebulan baru turun jaundisenya.
.

Alhamdulillah syukur Ya Allah. Dan kalini saya sedang berpantang dan mengamalkan fullset Set Berpantang Shaklee pula.

Inilah Shaklee Effect saya.


Okeh nak beli vitamin shaklee boleh roger kak eqin ya.

Dapatkan produk shaklee & konsultasi secara percuma insyaAllah terbaik dari eqin

PM | Facebook : Fitriyatul Asyiqin
LIKE | Page : MamaKhalish Shoppe
CALL/SMS/WHATSAPP | Phone : 017-5553865
BLOG : mamakhalishshoppe.blogspot.com
EMAIL : mamakhalishshoppe@gmail.com

PENGEDAR SHAKLEE BATU PAHAT COD : kawasan sekitar BATU PAHAT( Parit Raja,UTHM Universiti Tun Hussein Onn, Sri Gading, Pura Kencana, Air Hitam, Kluang ) PENGEDAR SHAKLEE IPOH COD ( KV Lebuh Cator, Hospital Ipoh, Ipoh Parade,Jusco Ipoh, Meru, Manjoi)

Pengedar Shaklee Parit Raja
Pengedar Shaklee Batu Pahat 
Pengedar Shaklee Ipoh 
Pengedar Shaklee Kulim 
Pengedar Shaklee Langkawi 
Pengedar Shaklee Melaka 
Pengedar Shaklee Cheras 
Pengedar Shaklee Bangi 
Pengedar Shaklee Nilai 
Pengedar Shaklee Pekan 
Pengedar Shaklee Kuantan 

No comments:

Post a Comment